Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 07:48
Reklama GZMK Czad

Remont torowiska w Strzelcach Opolskich. Koszt to blisko 2 miliony złotych

Kończy się wart blisko 2 mln zł remont trzeciego torowiska przebiegającego przez Strzelce Opolskie. Rewitalizacja ma zwiększyć przepustowość linii kolejowej 132, jednej z najważniejszych na Opolszczyźnie. Na stacji trwają jeszcze prace na torze bocznym.
Remont torowiska w Strzelcach Opolskich. Koszt to blisko 2 miliony złotych
Efektem remontu trzeciego torowiska jest zwiększenie przepustowości linii nr 132, łączącej województwo opolskie z Zabrzem i Wrocławiem

Autor: AP

Remont torowiska w Strzelcach Opolskich dobiega końca

Na stacji Strzelce Opolskie zakończyły się zasadnicze prace przy rewitalizacji trzeciego torowiska na linii kolejowej nr 132. Obecnie prowadzone są jeszcze roboty porządkowe. – Efektem zadania jest zwiększenie przepustowości linii nr 132 – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK . – Zwiększa się także bezpieczeństwo i sprawność transportu kolejowego do bocznicy firmy Kronospan w Strzelcach Opolskich.

Linia kolejowa nr 132 łączy województwo opolskie z Wrocławiem i Zabrzem. Kursują na niej zarówno pociągi osobowe, jak i towarowe. W styczniu rozpoczęły się także prace na torze bocznym. 

– Ich efektem będzie lepsza organizacja przewozów towarowych na terenie stacji Strzelce Opolskie – wskazuje rzecznik PKP PLK.

W 2015 roku PLK przeprowadziły już remont torowiska ze stacji Opole Groszowice przez Strzelce Opolskie do Błotnicy Strzeleckiej. Wyremontowano wówczas jedenaście peronów na pięciu stacjach, dzięki czemu podwyższono prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h, a czas przejazdu na tej trasie skrócił się do niespełna 90 minut, czyli o 14 minut krócej, niż przed remontem. Inwestycja wyniosła aż 250 mln zł.

– Wykonano wtedy prace na stacjach w Błotnicy Strzeleckiej, Strzelcach Opolskich, Kamieniu Śląskim i Tarnowie Opolskim oraz przeprowadzono kompleksową rewitalizację na 35-kilometrowym odcinku trasy Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice – wymienia Mirosław Siemieniec. – Dzięki odnowieniu jedenastu peronów podwyższył się komfort obsługi pasażerów. Obiekty zyskały nową nawierzchnię, wyposażono je w wiaty, ławki oraz tablice informacyjne. Podróż ułatwił nowy system nagłośnieniowy oraz oświetlenie. Zadbano także o potrzeby osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Dzięki pochylniom wjazd na perony jest zdecydowanie wygodniejszy  – dodaje.

Podczas modernizacji wymieniono też 39 rozjazdów, które są kluczowym elementem torowiska oraz odpowiadają za sprawny i bezpieczny ruch pociągów. Wyremontowano 31 obiektów inżynieryjnych oraz wymieniono nawierzchnię na 22 przejazdach kolejowo-drogowych. 

Montaż nowoczesnych urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej wraz z kamerami pozwoli m.in. na rejestrację stanu aparatury oraz obrazu z terenu przejazdów. 

Projekt był współfinansowany był przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Czytaj wszystkie najważniejsze informacje z powiatu strzeleckiego. Kup aktualne e-wydanie "Strzelca Opolskiego"! 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ReklamaHeimat
ReklamaMaxima - grudzień
ReklamaHelios
ReklamaOptyk Ptak 1197
ReklamaRe-gat
opady śniegu

Temperatura: 2°C Miasto: Strzelce Opolskie

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 30 km/h

Reklama
Ostatnie komentarze
S Autor komentarza: SmokTreść komentarza: No i jeszcze wisienka na torcie: "Dokonano usunięcia oznakowania pionowego i poziomego." - Czy ktoś tu jest ślepy? Zlikwidowano zebrę? Kto to podpisał? Napiszcie, kto był taki bystry, bo to także przez niego zginął człowiek.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 17:48Źródło komentarza: Śmiertelny wypadek w Strzelcach Opolskich. Rozpętała się dyskusja o bezpieczeństwie S Autor komentarza: SmokTreść komentarza: Pierwsza sprawa (i w zasadzie jedyna!) - do Zarządcy tej drogi. Jeśli w tym miejscu przejścia nie ma, to je zlikwidujcie. Na zdjęciu wyraźnie widać, że w miejscu tym znajduje się zebra i nie ma znaczenia, że starostwo je zlikwidowało. Dla kierowców i pieszych ważne są znaki (pionowe i poziome), a nie to, co urzędy mają zapisane w papierach. Każdy pieszy dochodząc do tego miejsca ma prawo być przekonany, że przejście dla pieszych w tym miejscu istnieje. Zebra na drodze = dla pieszego równa się przejście dla pieszych. Jeżeli pasy są wymalowane (a są), a nie ma znaków pionowych dla kierowców o przejściu dla pieszych, to jest to wina starostwa, które źle oznakowało drogę. W tym konkretnym przypadku starostwo, a co za tym idzie pracownik starostwa odpowiedzialny za odpowiednie oznakowanie dróg powiatowych (pewnie kierownik odpowiedniej komórki o konkretnym nazwisku) jest współwinne tego wypadku i uważam, że sprawa ta powinna zostać nagłośniona, gdyż nie jest to pierwszy przypadek, że drogi oznacza się niezgodnie z przepisami i niezgodnie ze sztuką, jednak urzędnicy nie ponoszą za źle wykonaną pracę odpowiedzialności. W tym przypadku będzie pewnie tak samo, a to jest przyzwoleniem na dalsze partaczenie roboty przez ludzi, którzy zdają się nie znać na swojej robocie. Podobnie jest w Zawadzkiem na ul. Powstańców (droga gminna), gdzie przed remontem ul. Opolskiej była strefa 40km/h, jednak po remoncie z nieznanych mi powodów zamiast przywrócić wcześniejsze oznakowanie ustawiono nowe ze zwykłym znakiem ograniczenia prędkości (bez strefy) do 40km/h, w rezultacie czego strefa 40 jest teraz dziurawa: wjeżdżając od Biedronki do strefy wjeżdżamy, a od strony Powstańców - nie. Wygląda to po prostu na samowolkę urzędnika na gminie (kto tam odpowiada za drogi gminne?), który pozmieniał oznakowanie wg własnego widzimisię i doprowadził do sytuacji, w której jedne znaki przeczą drugim i na dobrą sprawę nie wiadomo, gdzie teraz obowiązuje jakie ograniczenie. Nowa Rada Miejska i nowy Burmistrz zdają się problemu nie dostrzegać, ale nie powinno być tak, że urzędnik odpowiedzialny za oznakowanie dróg bezkarnie zmienia oznakowanie doprowadzając do jego niespójności. Tutaj chodzi tylko o prędkość 50 czy 40km/h, ale w Strzelcach poszło o życie człowieka. Może więc pora zadać pytanie ludziom zarządzającym naszymi drogami, i może redakcja SO to zrobi - co wam strzeliło do łba, żeby zlikwidować znak "przejście dla pieszych", a pozostawić wymalowaną zebrę?Data dodania komentarza: 22.11.2024, 17:44Źródło komentarza: Śmiertelny wypadek w Strzelcach Opolskich. Rozpętała się dyskusja o bezpieczeństwie J Autor komentarza: JanTreść komentarza: Ten budynek do remontu.To przecież stęchlizna,smród i grzyb.Nadaje się tylko do zburzenia i na to miejsce zrobić skrawek zieleni z dużym rowerem jako symbol przesiadkowe,bo z pociągu na autobus nikt się tam nie będzie przesiadałData dodania komentarza: 17.11.2024, 13:49Źródło komentarza: Przy nowych peronach straszy rudera. Remontu na razie nie będzie J Autor komentarza: JanTreść komentarza: Jeżeli ten most nie spełnia norm bezpieczeństwa,to most w Fosowskiem nad rzeką małapanwią na ulicy Arki Bożka powinien być dawno zamknięty.Tam nie ma żadnego chodnika,a piesi i rowerzyści jakoś się radzą.Kiedy tam jest zaplanowany nowy most spełniający normy bezpieczeństwa? Wtedy kiedy dojdzie do wypadku?Data dodania komentarza: 10.11.2024, 19:45Źródło komentarza: Most w Kolonowskiem zostanie wyremontowany. Będzie bezpieczniej M Autor komentarza: Magda PTreść komentarza: Bardzo ciekawy wywiad, cenne i holistyczne spojrzenie na zdrowie psychiczne na przestrzeni lat. Dziękuję. Jeśli chodzi o uzależnienia behawioralne myślę że warto też wspomnieć o pracoholizmie - niestety wciąż społecznie gratyfikowanym i wzmacnianym. Czytałam że czas pracy Polaków średnio na tydzień ciągle się wydłuża i jest dłuższy niż w innych krajach UE.Data dodania komentarza: 27.10.2024, 13:40Źródło komentarza: Najważniejsze to uczyć się zarządzać swoim czasem i życiem J Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: A w Fosowskiem ulica Arki Bożka do ulicy Opolskiej jest bez chodnika i spełnia normy bezpieczeństwa? Ale to Fosowskie,liczy się tylko bezpieczeństwo A w Fosowskiem ulica Arki Bożka do ulicy Opolskiej jest bez chodnika i spełnia normy bezpieczeństwa? Ale to Fosowskie,obojętnie,liczy się bezpieczeństwo mieszkańców kolonowskiego.Data dodania komentarza: 13.10.2024, 11:50Źródło komentarza: Most w Kolonowskiem zostanie wyremontowany. Będzie bezpieczniej
Reklama