Remont torowiska w Strzelcach Opolskich dobiega końca
Na stacji Strzelce Opolskie zakończyły się zasadnicze prace przy rewitalizacji trzeciego torowiska na linii kolejowej nr 132. Obecnie prowadzone są jeszcze roboty porządkowe. – Efektem zadania jest zwiększenie przepustowości linii nr 132 – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK . – Zwiększa się także bezpieczeństwo i sprawność transportu kolejowego do bocznicy firmy Kronospan w Strzelcach Opolskich.
Linia kolejowa nr 132 łączy województwo opolskie z Wrocławiem i Zabrzem. Kursują na niej zarówno pociągi osobowe, jak i towarowe. W styczniu rozpoczęły się także prace na torze bocznym.
– Ich efektem będzie lepsza organizacja przewozów towarowych na terenie stacji Strzelce Opolskie – wskazuje rzecznik PKP PLK.
W 2015 roku PLK przeprowadziły już remont torowiska ze stacji Opole Groszowice przez Strzelce Opolskie do Błotnicy Strzeleckiej. Wyremontowano wówczas jedenaście peronów na pięciu stacjach, dzięki czemu podwyższono prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h, a czas przejazdu na tej trasie skrócił się do niespełna 90 minut, czyli o 14 minut krócej, niż przed remontem. Inwestycja wyniosła aż 250 mln zł.
– Wykonano wtedy prace na stacjach w Błotnicy Strzeleckiej, Strzelcach Opolskich, Kamieniu Śląskim i Tarnowie Opolskim oraz przeprowadzono kompleksową rewitalizację na 35-kilometrowym odcinku trasy Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice – wymienia Mirosław Siemieniec. – Dzięki odnowieniu jedenastu peronów podwyższył się komfort obsługi pasażerów. Obiekty zyskały nową nawierzchnię, wyposażono je w wiaty, ławki oraz tablice informacyjne. Podróż ułatwił nowy system nagłośnieniowy oraz oświetlenie. Zadbano także o potrzeby osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Dzięki pochylniom wjazd na perony jest zdecydowanie wygodniejszy – dodaje.
Podczas modernizacji wymieniono też 39 rozjazdów, które są kluczowym elementem torowiska oraz odpowiadają za sprawny i bezpieczny ruch pociągów. Wyremontowano 31 obiektów inżynieryjnych oraz wymieniono nawierzchnię na 22 przejazdach kolejowo-drogowych.
Montaż nowoczesnych urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej wraz z kamerami pozwoli m.in. na rejestrację stanu aparatury oraz obrazu z terenu przejazdów.
Projekt był współfinansowany był przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Czytaj wszystkie najważniejsze informacje z powiatu strzeleckiego. Kup aktualne e-wydanie "Strzelca Opolskiego"!
Komentarze