
Pamiętaj, że praca nad filmem reklamowym zaczyna się jeszcze przed jego realizacją. Na początku musisz opracować bowiem pomysł na wideo, zaplanować sposób jego realizacji i wskazać, do kogo chcesz nim dotrzeć!
Krok pierwszy – określ grupę docelową i zacznij planować scenariusz
Przede wszystkim wysokiej klasy film reklamowy, który zagwarantuje sukces Twojej firmie powinien mieć odpowiednio przygotowany i wyszczególniony komunikat, trafiający do grupy docelowej. Oznacza to, że jeżeli Twój produkt jest kupowany głównie przez młodzież, to powinieneś używać w filmie języka osób młodych. Z kolei nie powinieneś stawiać na kolokwializmy, jeżeli chcesz trafić do ludzi starszych.
Kompleksowo opracuj też scenariusz. Dobry film jest z jednej strony subtelny, ale z drugiej powinien na długo zapadać w pamięci odbiorcy – staraj się sterować emocjami widza, wpływać na jego wrażliwość lub poczucie humoru. Ostateczny komunikat musi być dobrze sprecyzowany, aby odbiorca zrozumiał go nawet, jeżeli film obejrzy bez skupiania się na jego treści. Co ważne – wideo reklamowe nie może być też długie. W zależności od platformy na jakiej będzie prezentowany nie powinien przekraczać ram czasowych między 20 i 120 sekund.

Drugi krok – postaw na wysoką jakość grafik i zaplanuj miejsce realizacji
Aktualnie wyłącznie wysokiej klasy film ma rację bytu (chyba że jego jakość chcesz zdegradować specjalnie, wykorzystując np. motyw lat 90.). Z tego względu powinieneś koniecznie operować sprzętem jakości 4K (FullHD to minimum) i odpowiednio dobranym oświetleniem. Pomogą Ci w tym specjaliści, którzy tworzą filmy reklamowe na co dzień.
Druga kwestia związana jest z miejscem realizacji projektu. Jeżeli szukasz pleneru, to powinieneś brać pod uwagę między innymi zmienne warunki pogodowe. W przypadku, gdy masz zamiar kręcić w pomieszczeniu, to dobrze przygotuj je do filmowania tak, aby zewnętrzne produkty czy niepotrzebne przedmioty nie znajdowały się w kadrze!
Pomysł jest najważniejszy!
Niezależnie od sposobu realizacji, najważniejszy jest pomysł na spot reklamowy. Jeżeli reklama będzie nudna i mało spójna z wizerunkiem Twojej firmy, to okaże się klapą, nawet w przypadku wysokiej jakości obrazu czy dźwięku. Najlepiej postaw się samemu w roli odbiorcy reklamy. W ten sposób wyeliminujesz błędy w dialogach, obrazie czy realizacji. W przypadku, gdy nie masz do tego głowy, możesz poprosić o pomoc profesjonalistów, którzy przygotują dla Ciebie tego typu spot od A do Z, bazując na swojej reaktywności i doświadczeniu.
Komentarze