Podczas zajęć uczniowie samodzielnie wykonywali eksperymenty przed ekranem komputera, wykorzystywali do tego przedmioty codziennego użytku, co dodatkowo rozbudzało ich ciekawość.
- Najmłodsi uczniowie wcielili się na chwilę w detektywów, którzy na zajęciach pt. "Sztuka kamuflażu" odkrywali zakamuflowane na kartce zwierzęta. Wykazali się ogromną wiedzą na temat dostosowania się zwierząt barwą czy kształtem do otaczającej przyrody, co wzbudziło zachwyt edukatorów z Centrum Nauki Kopernik - mówi Jadwiga Urbańczyk, koordynator projektu w PSP nr 7. - Nie inaczej było podczas spotkań z uczniami klas wyższych. Możemy być dumni z wiedzy, zaangażowania, aktywności, dociekliwości i wnikliwości naszych młodych odkrywców i badaczy. Uczniowie klasy VI F eksperymentowali z wodą, badali zmiany stanu skupienia tej cieczy i byli świadkami zamarzania cieczy w ciekłym azocie - dodaje.
"Robimy kwasy" to temat zajęć przeprowadzonych w klasie 8C. Uczniowie nauczyli się bezpiecznie odróżniać kwasy od innych substancji oraz rozpoznawać je w codziennym życiu. Wspólnie z edukatorami przeprowadzili doświadczenie, w którym badali odczyn przygotowanych roztworów za pomocą wskaźników pochodzenia naturalnego
Uczniowie klasy 8B wzięli udział w zdalnych zajęciach z Centrum Nauki Kopernik pt. "Skąd się biorą barwy? ".
- Przy pomocy płyty CD, lasera oraz własnoręcznie wykonanego "krążka Newtona" uczniowie mogli zaobserwować otrzymywanie światła białego, załamanie światła, rozszczepienie światła, jednocześnie doskonale się przy tym bawiąc. Zajęcia, zdaniem uczniów, były bardzo ciekawe - dodaje pani Jadwiga.
Dodatkowo nauczyciele biorący udział w e-laboratoriach dla uczniów uczestniczyli również w warsztatach poświęconych angażowaniu uczniów w samodzielne eksperymentowanie, szczególnie w czasach pandemii.
Oprócz pani Jadwigi w e-laboratoriach udział brały również nauczycielki Jadwiga Lizon, Patrycja Rzeźniczek i Joanna Glik.
Komentarze