Zakończyły się trwające ponad dwa lata prace przy budowie północnego obejścia Kędzierzyna-Koźla, mającego poprawić połączenie z autostradą A4, jak również rozładować nadmierny ruch drogowy, a zwłaszcza ciężarowy w Sławięcicach i Blachowni, czyli osiedlach należących do miasta, a także w Ujeździe.
Nowo powstała droga liczy 14 kilometrów. Zaczyna się ona rondem na drodze krajowej numer 40 w Kędzierzynie-Koźlu, omija Blachownię, Sławięcice oraz Ujazd i prowadzi aż do gminy Rudziniec, gdzie ponownie łączy się z drogą krajową numer 40.
Na obwodnicę można wjechać również na rondzie, zlokalizowanym na drodze wojewódzkiej numer 426 między Sławięcicami a Zalesiem Śląskim, a także na rondzie na drodze powiatowej między Ujazdem a Jaryszowem. Na całej jej długości powstało łącznie 18 obiektów inżynieryjnych. Oprócz rond znajdują się tam mosty, wiadukty oraz duże i małe przejścia dla zwierząt.
Wraz z oficjalnym otwarciem trasa udostępniona została kierowcom. Kosz budowy obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla wyniósł ponad 272 miliony złotych, z czego ponad 207 milionów złotych pokryło unijne dofinansowanie. Inwestycję realizowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Za projekt i jej wykonanie odpowiedzialna była firma Strabag.
Czytaj wszystkie najważniejsze informacje z powiatu strzeleckiego. Kup aktualne e-wydanie "Strzelca Opolskiego"!
Komentarze