Remont autostrady A4. Co zrobiono do tej pory
Obecny remont autostrady A4 rozpoczęto w ubiegłoroczne wakacje. Zakłada on remont jezdni w kierunku Katowic na odcinku o długości około 17,5 km oraz jezdni stronę Wrocławia na odcinku ponad 12 km. Inwestycję podzielono na pięć etapów. Realizacja każdego ma nie trwać dłużej, jak dwa miesiące.
W minionym roku zrealizowano dwa z pięciu etapów. Były to:
- remont ponad 8 km jezdni w stronę Katowic, wraz z wymianą nawierzchni na węźle Kędzierzyn-Koźle
- remont ponad 5 km jezdni w kierunku Wrocławia, od węzła Kędzierzyn-Koźle do odcinka na wysokości miejscowości Dolna
Remont autostrady A4 opóźniony przez wojnę i wojskowe manewry
Realizacja pozostałych trzech etapów remontu zaplanowana jest na 2022 rok. Pierwszy z nich powinien już trwać. Drogowcy zdecydowali się jednak na odsunięcie prac w czasie, aby zapewnić przejezdność autostrady A4.
- Zmiana ma związek z sytuacją w Ukrainie i potrzebą dostępu do drogi zarówno ze strony uchodźców, jak i wojsk przemieszczających się po kraju w ramach ćwiczeń Saber Strike 2022 - mówi Agata Andruszewska, rzeczniczka opolskiego oddziału GDDKiA.
Nowy termin rozpoczęcia remontu to koniec marca tego roku.
Remont autostrady A4. Co zostało do zrobienia?
Jak wskazuje Agata Andruszewska, w tym roku drogowcy będą remontować około 10 km jezdni w stronę Katowic, a także około 7 km trasy w stronę Wrocławia.
- Wymieniona zostanie także nawierzchnia na węźle Strzelce Opolskie - zapowiada.
To oznaczać będzie utrudnienia w ruchu na autostradzie A4, a także utrudniony dojazd do tej drogi ze strony Strzelec Opolskich. Wzorem lat poprzednich, remontowane jezdnie będą wyłączone z ruchu, a ten przenoszony będzie na sąsiednie nitki, gdzie odbywać będzie się dwukierunkowo.
Oprócz wymiany warstwy wiążącej i ścieralnej nawierzchni autostrady A4, drogowcy w niektórych miejscach wymieniać będą też podbudowę. Na nowej nawierzchni wykonane będzie oznakowanie poziome w technologii grubowarstwowej.
Remonty na autostradzie A4 trwają od 2013 roku
- Od 2013 roku wyremontowaliśmy około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km opolskiego odcinka, w podziale na jezdnię północną i południową - wskazuje Agata Andruszewska.
- Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy, zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady i wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego - wylicza rzeczniczka opolskiego oddziału GDDKiA.
Komentarze